/och jag tänker

Och jag tänker tillbaka på vår sista natt tillsammans, det var hos dig i din nya lägenhet som för mig luktade främmande men samtidigt du. Och jag tänker på bråket vi hade natten innan och hur meningslöst det var. För jag minns inte längre varför jag skrek på dig, full påväg hem i natten. Och jag tänker att jag skulle vilja göra om allt det där och bara släppa det och att säga till dig att jag älskar dig jag älskar dig så otroligt mycket. Och jag tänker att om vi inte hade skrikit på varandra på fyllan så skulle du och jag fortfarande varit vi.
 
Och jag tänker på dina nyckelben och dina händer. Och jag tänker på dina läppar som rört vid mina för en sista gång. Och jag tänker på hur du brukade säga mitt namn och all den värme som det rymde. Och jag tänker att din hand i min är det bästa som har hänt mig. Och jag tänker att nu går jag sönder.

Kommentarer

Ge ett avtryck:

Vad du heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0