/give me reason to believe this world's not a sick machine when everywhere's a dead end in every direction

Medan maj månad är den finaste för nästan alla jag känner så har det på tre dagar bara varit åt helvete för mig. Sista april var fint, med valborg och allt. Men det vändes snabbt och tisdagonsdagtorsdag har mest bara varit fullt med ångest panik självmordstankar fanvadjagsugersjälvdömanden. Och faktiska planeringar inför hur mitt liv kan ta slut på lättaste sätt. Hur mycket jag än pratar om mitt mående med alla människor omkring, så hjälper det inte. För de är inte där när jag gråter om nätterna, de kan inte höra de horribla tankarna som surrar i mitt huvud, de kan inte känna vad jag känner i varje nerv, det vet inte hur det är att nästan bryta ihop på tåget, de vet inte hur det är att inte kunna prata andas gå leva. De vet inte. Ni vet inte. Så jag har spenderat mornarna på altanen med cigaretter och kaffe, skakat av niccokick och koffeinchock och sen vräkt i mig allt som finns i skafferi och kylskåp. Ångesten på det, hur jag kan känna hur kroppen suger in varenda kalori. Ful fel fet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet. Jag vet. Jag vet. Hur ångesten bara river ut en inifrån och ut. Stora svarta klumpen i magen och skammen pgr av såren på handleden. Jag vet. Jagvilleinteleva. Men det går. Ditt finns bara en väg och det är framåt. Jag hoppas du vet det. Att leva är så sjukt vackert, jag såg det inte förut, men nu. Att andas är vackert.

2012-05-04 @ 08:38:20
Postat av: Jenna

Hejhej! Jag har kikat på din blogg lite och jag ser att du är intresserad av fotografering. Vad kul! Vill tipsa dig om en fototävling på min blogg med ett jättefint pris, du får jättegärna delta! Det är inte alls krångligt att delta heller. Vore kul om du är med, eftersom du uppenbarligen är riktigt duktig på att fota. Här har du en länk till inlägget: http://expectations.blogg.se/2012/april/varkanslor-fototavling.html



Kram på dig!

2012-05-04 @ 15:53:01
URL: http://expectations.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan ju inte veta hur andra mår, de kanske döljer lika mycket som du, som jag, som många andra gör...

2012-05-04 @ 17:33:01
Postat av: Ninni

Jag har känt & känner ungefär likadant..Mådde dåligt i lågstadiet på grund av mobbning, ville ta mitt liv för första gången i 3:an.. Har levt med en återkommande depression i ungefär 5 år nu.. Har äntligen kommit över det & fått bättre självförtroende, men nu så ligger jag på gränsen till anorexia..Har känt mig dragen till mitt eget kön(tjej) i typ 1 år nu men inte vågat berätta för någon för att jag är rädd för hur dom ska reagera nu när jag är så ung..Har mått jävligt dåligt & det känns skönt att veta att man inte är ensam..:/

Sluta inte kämpa, livet är värt att leva!

2012-05-07 @ 22:52:26

Ge ett avtryck:

Vad du heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0