/so now I cut these loveless wrists

Och jag fortsätter att må dåligt och okej om vartannat.
Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen då inget intressant händer.
Det jag gör är att strunta i skolan och istället röka en cigarett för mycket.
Längtar till jul då jag ska färga om håret i en helt annan färg.
Jag springer runt i varma koftor men kan inte ta av mig dem.
Då syns ju ärren och såren och det vill vi ju inte.
Jag äter lite för mycket och tränar lite för lite.
På höstlovet far jag iväg till Paris i fyra dagar med mor min.
Pappa och lillasyster åker till Turkiet istället.
Funderar på att berätta för min klass varför jag är borta så mycket.
Men sen ångrar jag mig, vad skulle de tänka egentligen.
Så det är bättre att bara spela med och le mig igenom skoldagarna.
Ångesten blir värre på nätterna då i och för sig men det får jag väl ta.
Vi har fått den bästa läxan i svenska, att läsa en roman från 1940 eller tidigare.
Svindlande Höjder av Emily Brontë är det jag ska läsa.
Och nu har jag en anledning till att sitta hemma om dagarna med en kopp te bredvid.
Hösten är här och det känns verkligen, kylan biter tag i kinderna.
Halsduk och tjockare kläder använder jag sällan, mentalt är det väl fortfarande sommar.
Nu skriver jag för mycket igen och jag inbillar mig att ni faktiskt läser.
Men det gör ni nog inte. Det skulle inte jag göra. Tror jag.
Det är ju mest massa prat om hur dåligt jag mår.
Så om du faktiskt har tagit dig hit utan att tröttna kan du väl berätta det för mig.
Då vet jag ju att jag har någon annan att skriva för, och inte bara mig själv.
Om det inte är någon så får jag väl fortsätta skriva för mig istället.
Det är rätt bra det med eftersom det funkar lite som en ventil.
Och ingen i min klass vet om att jag skriver ut mina tankar på internet.
Inte än i alla fall.

Kommentarer
Postat av: .

jag läser, låter konstigt men blir fascinerad av dig. tycker du är sjukt intressant

2011-10-11 @ 23:25:22
Postat av: Anonym

jag läser

2011-10-12 @ 13:15:03
Postat av: löva

JAG LÄSER mitt hjärta

2011-10-12 @ 20:12:14
URL: http://sofialova.blogg.se/
Postat av: evadenise_

Jag läser. Du skriver fint.

2011-10-12 @ 21:06:12
URL: http://woxstrom.blogg.se/
Postat av: evadenise_

Och ditt hår är så himla fint!

2011-10-12 @ 21:06:50
URL: http://woxstrom.blogg.se/
Postat av: rika

jag läser. nu med.

2011-10-13 @ 13:23:22
Postat av: Anonym

Jag läser, jag känner likadant.

2011-10-14 @ 13:37:36

Ge ett avtryck:

Vad du heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0