/sorrow found me when I was young

Cigaretterna röker jag ända ner till filtret.
Kanske mer.
Jag går hem från centrum, tar inte bussen längre.
Varför skulle jag.
Då får jag tid att gråta lite mer.
Samlar på mig tabletter.
Lägger dem i en ask, för nödfall.
Jag har ett antal.
Hjärtat pumpar runt blodet så gott det kan.
Men det är ju bara en skrumpen svart sak nu för tiden.
Jag gråter.
Eller jag försöker i alla fall men de verkar ha torkat ut.
Nu är det ett år sedan det började.
Du och jag började.
Om två månader är det ett år sedan det tog slut.
Det sprack.
Brast.
Itu.
Vintern är din och kommer nog alltid vara det.
Sedan dess, vintern 2010.
Du har en ny nu.
Jag har ingen, jag är fortfarande ensam.
Men jag är i värre tillstånd än vad jag var för ett år sedan.
Ibland önskar jag att du kunde se det.
Det går inte.
Du vill inte veta av mig.
Men jag vet att hon läser det här.
Så kanske hon berättar för dig, lite grand.
Jag hoppas.
Mitt live är som en bergochdalbana.
Det går snabbt framåt.
Uppåt går det sakta och när man väl är där uppe.
Tror att ja, nu är vi framme.
Då går det ner igen.
Snabbare.
Och där nere är jag längre än vad jag är däruppe.
Plötsligt är det slut.
Jag har vant mig vid det nu.
Livet är inte till för mig.
Kanske tar det slut snart, jag önskar att det var så.
Jag har mina vänner.
Två kanske.
Tre.
Men ändå känner jag mig ensammast på jorden.
Om de försvinner från mig.
Då försvinner jag.
-
-
-
(lyssnar mycket på denna, denna och denna.)
(Ibland på denna för att plågas lite, påminnas om att kärlek fan inte existerar.)

Kommentarer
Postat av: S

Det kommer bli bra alinafina, glöm aldrig att det inte var du som va en idiot, de va inte du inte jag inte nån annan ... Bara han, alla kanske gjorde fel, men så han betedde sig , så gör man inte, speciellt inte mot någon som är svagare.



Du kommer hitta din drömman eller kvinna förr eller senare låt det bara ta tid. Låt medecinverkan ha sin tid bara



Med vänlig hälsning, somliga går med trasiga skor

2011-12-01 @ 06:26:38
Postat av: freja

ja och om du försvinner från mig så försvinner jag också så passa dig ditt jävla cp

2011-12-01 @ 22:18:25
URL: http://wewillfall.blogg.se/

Ge ett avtryck:

Vad du heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0